reklama

I have a ginger problem

Ako som sa so svojou alergiou na zázvor omylom ocitla v indickej reštaurácii...a ako mi to tam dali poriadne „vyžrať“...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Minulý týždeň som sa vybrala s kolegami na obed.Človekby neveril čo sa mu môže pri takejto výsostne ordinérnej príležitosti prihodiť.

Išli sme štyria a cestou sme sa bavili kde vlastnezakotvíme, dvakrát padlo, že za rohom je vynikajúca indická reštaurácia...môjradar zablikal na červeno.Vysvetlila som im, že de facto čokoľvek a kamkoľvek,ale indická kuchyňa len v prípade, že by som mala samovražednésklony...som alergická na zázvor, mango, koriander a iné silne aromatickéchuťovky.

Chápavo všetci pokývali hlavou a že teda ideme rovno auvidíme čo nám cestou brnkne do nosa.A brnklo hneď o pár metrov...nevinne vyzerajúcareštaurácia s ešte nevinnejším menom Lolita.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebolo tam ani živej duše.Privítal nás usmievavý čašník,ktorý nezaprel, že z nás piatich stojacich tam, to bol on čo videl Taj Mahalna vlastné oči.Usadil nás k oknu nech máme pekný výhľad na fastfoody cezulicu a priniesol nám menu a niečo na pitie.Otvorila som jedálny lístok a užpri starteroch mi bolo jasné,že som spadla do jamy levovej...sedeli smev indickej reštaurácii.Ani vonkajší, ani vnútorný design tomunenasvedčoval, ale bolo to tak...tri páry očí sa na mňa previnilopozreli.Pripadalo mi trochu trápne chcieť po nich, aby sme sa zdvihli a šliniekam inam, keď už sme boli tak pekne usadení a koly naliate.Začali ma nahlaspovzbudzovať, aby som povedala, že mám alergiu na zázvor a oni mi bez nehoniečo v menu nájdu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nastal čas si objednať, prekvapenie sme čašníkovi nechalinakoniec...váhavo som mu povedala, že mám alergiu na zázvor a mango a čo by miteda odporučil si objednať.Na jeho tvári sa zračilo všetko okrempochopenia.Oprel si ruky o stôl, pozrel sa mi hlboko do očí a arogantnepreniesol: „So, you have a ginger problem?!“ Začala som vysvetľovať, že to nie je problém škály mojich chutí, kľudneby som si ho dala, ale mám na neho alergiu.Chvíľu na mňa ešte tupopozeral.Pravdepodobne sa snažil nájsť výraz alergia vo svojej slovnejzásobe-je to spojené s náboženstvom, alebo s európskym kastovnýmsystémom, alebo čo....Výsledku sa nedobral a odišiel s tým, že toprediskutuje vzadu so šéfkuchárom.Vrátil sa o pár minút s riešením čiprežijem keď tam bude toho zázvoru tak „slightly“....vravím mu nemôžem hovôbec(anafylaktický šok je sviňa, zlatý môj), odišiel sa naspäť radiť dozadu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po chvíli somzistila, že zo mňa vzkypila žlč asi celému presonálu reštaurácie...prišiel zamnou sám šéfkuchár.Všetkých si nás premerial a po významných 20 sekundáchticha z neho vyšlo: „So, who has a ginger problem?!“Potichučky sommávla rukou na znak, že to som ja. No, vec sa mala asi tak...bez zázvoru aniránu...všetko je vopred pripravené, zázvor je všade v každej koreniacejzmesi, ale je ochotný mi urobiť šalát s kuracími kúskami, budemspokojná?Chápavo som kývala hlavou, áno, šalát bude super, nemám problém, môžebyť.O chvíľu bol naspäť...nikdy bez zázvoru nevaril a ani nebude a jemu ľúto, ale nemôže mi pripraviť nič.Praskli mi nervy, ale ešte nadmierupokojne som povedala, že to nevadí nedám si nič, kamaráti sa najedia a jasi odskočím niekam cez cestu.Odišiel ako víťaz, v poriadku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslela som si,že táto epizódka speje ku koncu, ale opak bol pravdou.Keď som si obliekalabundu čašník sa na ma opýtal kam idem...vravím, najesť sa niekde.Začal mi juvyzliekať, posadil ma späť k stolu s tým, že niečo pre mňa vzadupredsa len kuchtia, ale nemám nejaký problém s vajciami alebos chilli, alebo hej?Odrovnal ma, nemám problém ani s vajciami, anis chilli keď ho nie je priveľa(žlčník mám totiž v r...i), tak som sisadla a čakala čo to bude za zázrak.Nemusím asi veľmi dopodrobna opisovať,že moji spolustravníci hneď potom ako sa otočil sa takmer šúľali odsmiechu po zemi.

Z tých vajeca chilli vyčarovali omeletu a ako prílohu k tomu podávali suchúryžu...zjedla som statočne všetko, aj keď som pri tom vypila skoro liter vody,také to bolo suché...keď odnášal tanier ešte si neodpustil opýtať sa či som v poriadku,či neomdlievam, alebo tak...nie, dám mu vedieť tak za 20 minút čižijem...poprosila som si účet.

Aby pomsta za môj„ginger problem“ bola dokonaná priniesol mi účet na 12 libier...faktom je, žedrahšiu suchú ryžu s vajcom som ešte nejedla, ale na druhú stranu čo je tooproti podupanej cti indickej kuchyne...no, nezaslúžila som si?

Gabriela Adamová

Gabriela Adamová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nomád v službách chémie... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu